eerste dagen - Reisverslag uit Daglan, Frankrijk van Shannon Oremus - WaarBenJij.nu eerste dagen - Reisverslag uit Daglan, Frankrijk van Shannon Oremus - WaarBenJij.nu

eerste dagen

Door: Shannon

Blijf op de hoogte en volg Shannon

24 Mei 2010 | Frankrijk, Daglan

hoihoi,
nou na heeeeeel veel geregel, gebel en onduidelijk ben ik er dan eindelijk; Frankrijk!! Het plaatsje heet Daglan (naja het is niet eens in Daglan het is echt in de middle of nowhere) but;….like it so far!!

Uiteindelijk heb ik een week van te voren te horen gekregen dat ik hier naar toe zou gaan, ik had er heel veel zin in maar toen ik hoorde dat het in de dordogne was in plaats van de cote d’azur en een kleine camping in plaats van een grote viel het toch allemaal een beetje tegen…

Donderdag voor vertrek ‘afscheids’ etentje gehad met vriendinnen en op momenten als die realiseer ik me toch wel weer hoe blij ik ben met al mn vriendinnetjes!!!! (alleen Jis kon er heel jammer genoeg niet bij zijn ivm examens maar natuurlijk kwam ze wel even gedag zeggen)
Vrijdag moest ik natuurlijk nog bijna alles inpakken (zo goed georganiseerd…) maar na veel gepak en ook wel een heel klein beetje gestress heb ik het natuurlijk wel weer gered (wel met in totaal 6 kilo te veel maar mocht gelukkig allemaal mee!!

Na afscheid te nemen van Hella en Jiska moest ik er toch echt aan geloven, weg voor 2 maanden!! Toch wel heel gek aangezien het het dubbele van NY is en dat is laaaang….
In de auto begon in toch wel een beetje zenuwachtig te worden en begon ik er steeds minder zin in te hebben, daarna nog afscheid genomen van family en daarna het vliegtuig in…zat naast een aardige vrouw die een huis heeft gehad in Bergerac (waar we naar toe vlogen) dus nog wel even mee gebabbeld! Daarna werd mn koffer heel alternatief een band afgerold niet rond gerold maar afgerold en kwam ik als een van de laatste buiten (en ik zal er heeeeeel verloren uitgezien hebben..) ik zag een man kijken en ik was ook aan het rond kijken en aangezien ik er vreselijk triest uigezien moet hebben met m’n 2 veel te grote koffers wilde die man me wel meenemen;P (en gelukkig bracht hij me naar de camping;))
Eenmaal daar aangekomen zaten Tash en Ed (Natasha en Edward) buiten te eten met Jim (die is er eigenlijk nooit, is de manager van heel veel regio’s) en eerste indruk was goed! En nu nog steeds!
Ed is homo dus we kijken lekker met zn drieen naar mannen;P
De eerste avond hebben we in de bar gehangen met Chris (de man die me ophaalde), Tash, Ed en Jim..wel leuke mannier om iedereen te leren kennen;P wijn is hier echt heel goedkoop omdat het uit de streek komt! Je betaald 1.20€ per glas;P daarna was ik echt kapot en uiteindelijk om 2 uur gaan slapen, s nachts was het echt heeeeeeeeeeeeel koud!!! Heb nu s nachts 3 dekentjes (gewoon dunne zeg maar) en mn trui, trainingsbroek en sokken en dan is het wel te doen…
Ik hoefde pas om 12 uur te beginnen maar er lag heeeeel veel afwas dus ben ik, lief als ik ben, dat maar even gaan doen.
Daarna begon het schoonmaakwerk!! Eerste dag was niet lang omdat we boodschappen gingen doen! Vandaag eerste lange dag gehad en is wel lang (ik ben nu ook alleen nog aan het schoonmaken omdat ik receptie enzo nog moet leren) maar morgen ben ik lekker vrij en ga ik zonnen, internetten, naar daglan en eindelijk kijken hoe de camping er precies uitziet! (vandaag hebben we leuk fietsen in elkaar gezet dus ik ga lekker op mn moutainbike!!!
Nou dit zal ook 1 van de laatst blogs zijn want ik denk niet dat ik hele interessante dingen ga mee maken;P maar nu hebben jullie tenminste een idee hoe het hier is!! Tot over 2 maanden…..
Dikkekussen from France (mn Engels gaat echt perfect zijn als ik terug ben want Ed en Tash komen beiden uit de UK en ze zijn eigenlijk wel heel lastig te verstaan soms als ze praten luister is gewoon niet want het is echt vermoeiend maar gaat goed komen!!
xxx

  • 24 Mei 2010 - 18:54

    Francis:

    Hi lieve schat,

    NAtuurlijk ga je nog heel veel meemaken en ga je nog heel veel blogs schrijven. En anders verzin je maar iets. Doe je er ook snel foto's op? Van je huis/caravan/tent, de omgeving, de mensen en ook van jou aan het schoonmaken? Ik heb bewijs nodig om t te geloven....:-)

    Dikke kus van mij!

  • 24 Mei 2010 - 19:07

    Nancy:

    He Cookie, wat leuk om te lezen hoe je het hebt en over de mensen die je tegen komt! Mama heeft gelijk, alles wat je te melden hebt is leuk dus we verwachten nog veel stukjes van je. Geniet schatje en heel veel plezier!!!
    xxxxxN.

  • 25 Mei 2010 - 16:10

    Cliviante:

    He Moeshie!

    Inderdaad ik sluit me aan bij je tante en mams.. Gewoon blogs schrijven is altijd leuk en foto's... Nou schat hoop dat je een leuke tijd zal hebben.

    kus

  • 29 Mei 2010 - 16:51

    Perisa:

    Hallo lieverdjeee!!!!!
    Tuurlijk ga je wel veel mee maken, let maar op!! En ik wil het graag allemaal tot in de puntjes horen:)
    Gelukkig heb je al leuke mensen ontmoet!
    lieverd, geniet er van!!
    Kus xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Daglan

NewYork

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2010

-

24 Mei 2010

eerste dagen

25 November 2009

WE (L) NY

18 November 2009

eerste week

11 November 2009

eerste dagen
Shannon

Actief sinds 11 Nov. 2009
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 25306

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 02 September 2014

Australie

21 Mei 2010 - 15 Juli 2010

werken

07 November 2009 - 06 December 2009

NewYork

Landen bezocht: